معرفی وبلاگ
با سلام امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. باآرزوی موفقیت برای تمامی انسانها التماس دعا (عکس متعلق شهید محمد علی شاهچراغی دانشجوی رشته فیزیک می باشد.)
صفحه ها
دسته
هستی برای ما
خدمات
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 684417
تعداد نوشته ها : 130
تعداد نظرات : 30
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
لاوازیه
 
آنتوان لالوران لاوازیه ، بیست و ششم اوت سال 1743 میلادى در پاریس به دنیا آمد . او در پنج سالگى مادرش را از دست داد و تربیت او و خواهرش به خاله آنها واگذار شد.
لاوازیه در سال 1763 دیپلم خود را از مدرسه مازان گرفت و یک سال بعد لیسانس در رشته حقوق را دریافت کرد.
او در طول زندگى زحمات فراوانى کشید و براى تاءمین زندگى و ارائه مطالب خود، به مؤ سسات و پست هاى مختلفى وارد شد . لاوازیه در زمینه ادبیات ، ریاضیات ، نجوم ، گیاه شناسى ، شیمى و زمین شناسى مطالعات و تحقیقات و نوشته هاى زیادى داشت . در سال 1765 نتیجه تحقیقات خود، در مورد زمین شناسى را به آکادمى علوم ارائه کرد، که با موفقیت روبرو شد و سه سال بعد، آثار او از طرف آکادمى علوم ، چاپ و منتشر گردید. لاوازیه عنوان بنیانگذار علم شیمى نوین را به خود اختصاص داد و آثار علمى او مشکل گشاى جامعه بشریت گردید.
سرانجام ، لاوازیه در سن پنجاه و یک سالگى ، به دنبال عضویت او و پدر زنش در یک مؤ سسه مالى ، مورد اتهام واقع شد و پس از محاکمه در یک دادگاه جنائى ، به اعدام محکوم گردید و با گیوتین در شهر پاریس اعدام شد. للّه للّه لاگرانژ درباره اعدام لاوازیه چنین مى نویسد:
یک لحظه براى بریدن سر لاوازیه کافى بود، اما براى به وجود آمدن نظیر او، صدها سال لازم است
 
دسته ها : فیزیکدانها
دوازدهم 4 1388 18:59
X