معرفی وبلاگ
با سلام امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. باآرزوی موفقیت برای تمامی انسانها التماس دعا (عکس متعلق شهید محمد علی شاهچراغی دانشجوی رشته فیزیک می باشد.)
صفحه ها
دسته
هستی برای ما
خدمات
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 682433
تعداد نوشته ها : 130
تعداد نظرات : 30
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
جهانگیرخان قشقایی، از فقیهان و دانشمندان بزرگ مسلمان است . او، در جوانی شاهنامه خوان بود و تار می نواخت.روزی از روزهای تابستان، که ایل قشقایی به ییلاق سمیرم کوچ کرده بود، جهانگیر خان نیز مانند دیگر افراد ایل، که برای خرید و فروش و رفع نیازهای شخصی به شهر می آمدند، به اصفهان پای گذارد. در ضمن، تارش نیز خراب شده و می خواست آن را تعمیر کند.از شخصی سراغ تارساز را گرفت. او، یحیی ارمنی، تارساز معروف مقیم جلفا را نشان داد و درضمن به او گفت:« ای جوان! برو دنبال علم و دانش، که از تار زدن بسیار بهتر است.»گفته آن ناصح  دلسوز در جهانگیر خان اثر کرد. از این رو، تار را به کنار گذاشت و به مدرسه الماسیه رفت و حجره ای گرفت و با عشق و علاقه به فراگیری علم و معرفت پرداخت. پس از چندی، جایگاهی بلند در فقه و فلسفه به دست آورد و در شمار بزرگترین استادان و مدرسان اصفهان جای گرفت.

منبع: احلی من العسل، غلامعلی حسینی، ج 1/88

زنده باد ایل قشقایی که چنین عالمانی پرورش داده است.امیدوارم تمام مردم ایران به خصوص قشقایی ها قدر خودشان را بدانند واز زندگی بهره فراوان ببرند


دسته ها :
بیست و سوم 2 1388 20:32
X